Search
Menü
"Welding Society for International Ltd.
Międzynarodowe Towarzystwo Spawalnictwa sp. z o. o.
Schweißtechnik - WeiterbildungschweißenSchweißtechnik Indrustrie

Seminarium w Karpaczu 2021 - relacja

W dniach 1-3.09.2021 w ośrodku Sandra w Karpaczu odbyło się kolejne seminarium

Procesy specjalne w budowie pojazdów szynowych.

Seminarium zostało zorganizowane przez SLV-GSI Polska Sp. z o.o. we współpracy z firmami: Alstom Konstal S.A., Fronius Polska Sp. z o.o., Weilburger Coatings GmbH i 3M Poland Sp. z o.o.

W trakcie trzydniowego spotkania wygłoszonych zostało 16 referatów, których autorami byli przedstawiciele firm organizujących seminarium oraz pracownicy firm Bio-Circle Surface Technology Sp. z o.o.,  KNORR-BREMSE Systemy Kolejowe Sp. z o.o., RFWW "Rawag" Sp. z o.o. i Dellner Sp. z o.o. W seminarium uczestniczyło ponad 80 osób, głównie z firm związanych z wytwarzaniem pojazdów szynowych (wykonawcy i podwykonawcy firm produkujących komponenty i pojazdy).


Przedstawione referaty to:
 

  • Aktualny stan prac w zakresie EN 15085 część 2 do 6. (Marek Kołodziej – SLV-GSI Polska Sp. z o.o.).

  • Systemy samoprzylepne w produkcji taboru szynowego. (Tomasz Penkała – Alstom Konstal  S.A.)

  • Poprawa parametrów użytkowych pojazdów szynowych dzięki zastosowaniu materiałów samoprzylepnych. (Sławomir Ponichter – 3M Poland Sp. z o.o.)

  • Przygotowanie powierzchni pod procesy spawalnicze i lakiernicze z wykorzystaniem materiałów ściernych. (Jarosław Krzciuk – 3M Poland Sp. z o.o.)

  • Innowacje w procesach czyszczenia w branży kolejowej. (Tomasz Stańczak, Sebastian Szostek – Bio-Circle Surface Technology Sp z o.o.)

  • Nowoczesne układy Knorr-Bremse w pojazdach szynowych. (Paulina Świderska – KNORR-BREMSE Systemy Kolejowe  Sp. z o.o.)

  • Pojazdy szynowe – uruchomienie projektu aluminiowego od strony technologii spawania oraz problemy produkcyjne w fazie pre-serii. (Sylwia Staniaszek, Arkadiusz Bożek – Alstom Konstal  S.A.)

  • Wybrane zagadnienia związane ze spawaniem aluminium na przykładzie produkcji firmy „Rawag”. (Tomasz Gospodarek – RFWW „Rawag” Sp. z o.o.)

  • Zrobotyzowane spawanie elementów sprzęgów kolejowych metodą 138. (Adam Mierzwa – Dellner Sp. z o.o.)

  • Wady lakiernicze – przyczyny i zapobieganie. (Sebastian Olejnik – Alstom Konstal S.A.)

  • Optymalizacja procesów lakierniczych. (Carla Rohrgass, Piotr Klewenhagen – Weilburger Coatings GmbH)

  • Optymalizacja konstrukcji komponentów taboru kolejowego pod względem kosztów i czasu wykonania na wybranych przykładach. (Marcin Kalinowski – Alstom Konstal  S.A.)

  • Badanie powłok malarskich. (Jerzy Kozłowski – SLV-GSI Polska Sp. z o.o.)

  • Przegląd aktualności norm przywołanych w normie EN 15085 (Andrzej Świder – SLV-GSI Polska Sp. z o.o.)

  • Rejestr internetowy www.en15085.net – aktualizacja strony. (Paweł Mucek – SLV-GSI Polska)

  • Zadania nadzoru spawalniczego według znowelizowanej normy EN ISO 14731:2019. (Jerzy Kozłowski – SLV-GSI Polska)

Oprócz interesujących wykładów można było zweryfikować swoje umiejętności w zakresie spawania. Do dyspozycji uczestników był symulator spawania zaprezentowany przez firmę Fronius,.

Uczestnicy znaleźli również czas na skorzystanie z uroków ośrodka (sauna, basen) oraz długie rozmowy kuluarowe, pozwalających na wymianę poglądów i zwarcie nowych znajomości.

Zgodnie z życzeniem uczestników wyrażonym w większości ankiet oraz w bezpośrednich rozmowach – już dziś zapraszamy na następną edycję seminarium planowaną na jesień 2022.

 

Fotorelacja