Procesy specjalne w budowie pojazdów szynowych.
Seminarium zostało zorganizowane przez SLV-GSI Polska Sp. z o.o. we współpracy z firmami: Alstom Konstal S.A., Fronius Polska Sp. z o.o., Weilburger Coatings GmbH i 3M Poland Sp. z o.o.
W trakcie trzydniowego spotkania wygłoszonych zostało 16 referatów, których autorami byli przedstawiciele firm organizujących seminarium oraz pracownicy firm Bio-Circle Surface Technology Sp. z o.o., KNORR-BREMSE Systemy Kolejowe Sp. z o.o., RFWW "Rawag" Sp. z o.o. i Dellner Sp. z o.o. W seminarium uczestniczyło ponad 80 osób, głównie z firm związanych z wytwarzaniem pojazdów szynowych (wykonawcy i podwykonawcy firm produkujących komponenty i pojazdy).
Przedstawione referaty to:
Aktualny stan prac w zakresie EN 15085 część 2 do 6. (Marek Kołodziej – SLV-GSI Polska Sp. z o.o.).
Systemy samoprzylepne w produkcji taboru szynowego. (Tomasz Penkała – Alstom Konstal S.A.)
Poprawa parametrów użytkowych pojazdów szynowych dzięki zastosowaniu materiałów samoprzylepnych. (Sławomir Ponichter – 3M Poland Sp. z o.o.)
Przygotowanie powierzchni pod procesy spawalnicze i lakiernicze z wykorzystaniem materiałów ściernych. (Jarosław Krzciuk – 3M Poland Sp. z o.o.)
Innowacje w procesach czyszczenia w branży kolejowej. (Tomasz Stańczak, Sebastian Szostek – Bio-Circle Surface Technology Sp z o.o.)
Nowoczesne układy Knorr-Bremse w pojazdach szynowych. (Paulina Świderska – KNORR-BREMSE Systemy Kolejowe Sp. z o.o.)
Pojazdy szynowe – uruchomienie projektu aluminiowego od strony technologii spawania oraz problemy produkcyjne w fazie pre-serii. (Sylwia Staniaszek, Arkadiusz Bożek – Alstom Konstal S.A.)
Wybrane zagadnienia związane ze spawaniem aluminium na przykładzie produkcji firmy „Rawag”. (Tomasz Gospodarek – RFWW „Rawag” Sp. z o.o.)
Zrobotyzowane spawanie elementów sprzęgów kolejowych metodą 138. (Adam Mierzwa – Dellner Sp. z o.o.)
Wady lakiernicze – przyczyny i zapobieganie. (Sebastian Olejnik – Alstom Konstal S.A.)
Optymalizacja procesów lakierniczych. (Carla Rohrgass, Piotr Klewenhagen – Weilburger Coatings GmbH)
Optymalizacja konstrukcji komponentów taboru kolejowego pod względem kosztów i czasu wykonania na wybranych przykładach. (Marcin Kalinowski – Alstom Konstal S.A.)
Badanie powłok malarskich. (Jerzy Kozłowski – SLV-GSI Polska Sp. z o.o.)
Przegląd aktualności norm przywołanych w normie EN 15085 (Andrzej Świder – SLV-GSI Polska Sp. z o.o.)
Rejestr internetowy www.en15085.net – aktualizacja strony. (Paweł Mucek – SLV-GSI Polska)
Zadania nadzoru spawalniczego według znowelizowanej normy EN ISO 14731:2019. (Jerzy Kozłowski – SLV-GSI Polska)
Oprócz interesujących wykładów można było zweryfikować swoje umiejętności w zakresie spawania. Do dyspozycji uczestników był symulator spawania zaprezentowany przez firmę Fronius,.
Uczestnicy znaleźli również czas na skorzystanie z uroków ośrodka (sauna, basen) oraz długie rozmowy kuluarowe, pozwalających na wymianę poglądów i zwarcie nowych znajomości.
Zgodnie z życzeniem uczestników wyrażonym w większości ankiet oraz w bezpośrednich rozmowach – już dziś zapraszamy na następną edycję seminarium planowaną na jesień 2022.